Fjärde maj

Idag är det på dagen ett år sedan jag tog min allra första geocache. I Lunden (Göteborg) plockades en liten smutsig burk fram, inrullad i en svart påse, och gömd under några rötter vid ett litet grönområde. Att jag nu, 366 dagar senare, står med över fyra hundra loggade burkar, kunde jag nog inte ens föreställa mig. Jag visste att jag skulle bli biten, och biten blev jag. Nu kan jag utan tvekan erkänna mig som riktig geocachare, trots att jag inte hållit på så länge så går det inte en dag utan att jag tänker eller gör någonting relaterat till detta fantastiska intresse.
 
 
 
Nu är det dags för långhelg. För min del innebär den här helgen att jag ska packa ihop lite kläder och nödvändigheter för att sedan möta upp Elin vid färjeterminalen. Vi ska till Tyskland. Prognosen säger sol och tjugo grader - perfekt! Jag ser fram emot shopping, vin, öl, trevligt umgänge, sightseeing, god mat, att prata tyska samt en kravlös tillvaro i ett par dagar. Det ska nog göra gott inför slutspurten. Trotsallt så är det några veckor kvar, och oavsett om man tänker på det som en evighetslång eller en jobbigt kort tid så blir det mycket att göra dessa veckor.
 
Det har inte varit mycket aktivitet på bloggen, men det beror inte bara på tidsbrist utan även på bristande motivation. Någonting har hänt med min mobil. Den kan inte ta skarpa bilder längre utan alla bilder är suddiga, hur jag är grejar och försöker fixa med inställningarna. Jag hoppas att jag får ordning på det snarast.
 
Och ni som undrar om det blir någon cache i Tyskland kan vara övertygade om att det självfallet blir några stycken (det beror på hur mycket jag lyckas tjata hål i huvudet på stackars Elin).
 
Lev väl!
 
/Therese
Allmänt, geocaching | |
#1 - - Ewelina:

Kram på dig!

Upp