Påskhelg

Än så länge känns påsken inte som något annat än en lång helg. Jag tror inte det sjunkit in ännu att hela veckan är ledig. Eller ja, ledig och ledig. Lite tentaskrivande ska jag också hinna med. Annars så!
 
Det här lovet kommer att ägnas åt att träffa vänner och familj, att geocacha samt att ta tag i vår uteplats. Vi har tagit upp kampen mot leran, smutsen, buskarna och mossan för säsongen, och jäklar vilket slit det är för en så liten plätt på jordklotet. I nästa inlägg får ni en mer matnyttig prognos och lägesbeskrivning av hur det går för oss.
 
De två senaste dagarna har det faktiskt blivit några geocacher, konstigt nog... Kanske inte så konstigt ändå, men riktigt kul. På långfredagen tog vi en lång omväg till Partille via småvägar där vi kunde logga några ur serien Lerum Multi. Trots att jag tillverkade ett verktyg som hjälp på landet förra veckan, ett fiskespö med en liten metallkrok längst ut för att fånga burkar uppe i träd, så räckte det inte. Nu måste jag alltså införskaffa ett längre fiskespö! Det blev ändå två stycken multis och ett par vanliga, så jag får väl ändå vara nöjd. Vi såg även spår av bäver :)
 
 
På påskafton fick jag sällskap av både mamma och sambo, och vi möttes mellan våra både hemorter - vid serien Härkeshult, som var en kul trail med olika sorters gömmor både högt och lågt. Vi hittade även en gammal kvarlämnad tågvagn långt borta i vildmarken. Det är så märkligt hur mycket skit vi i Sverige slänger i skogen eller bara dumpar... Men det är ändå rätt spännande att hitta. 
 
 
 
 
Kvällen fortsatte sedan hos oss i Lerum där även Christin gjorde oss sällskap. Det blev fläskfilé med potatisgratäng, brädspel och Guitar Hero till sent på kvällen. Det blev rena festhelgen, med Johanna på besök på fredagen, mamma och Christin på lördagen och idag ska vi till stan på påskdagsmiddag. Nu ska jag skölja hårfärgen ur skallen och sedan bär det av mot Göteborg!
 
/t 
Allmänt | |
#1 - - sjostrands.blo.gg:

Ni verka ha haft en riktig rolig helg och kommer ju få ett toppen lov :D hoppas allt är bra med er <3

Svar: Tack. Kram!
Tessan

Upp