Uteplatsen: den lilla magnolian och trädgårdssetet

Tillbaka i sommarstugan. Här kommer en uppdatering kring uteplatsen, som många verkar tycka är spännande. Det gör jag också, kan jag tala om, även om torsdagens jobb visade sig vara ett krävande pass. Tack och lov för att hyresföreningen lånade ut en skottkärra! Inte bara fick jag lyfta och frakta bort alla gamla buskar (vissa så tunga att de knappt gick att lyfta), utan dagen innebar också att jag planterade en liten magnolia, som jag hoppas ska överleva, samt att jag fick ta fram skurborsten och såpan än en gång.
 
 
Åh, vad olycklig jag blir om den här dör, men man får väl vara beredd på det värsta. Om den överlever har vi en av de allra vackraste buskarna i världen på tomten. Magnolia är helt klart en favorit från min sida.
 
 
Vi har blivit med trädgårdsmöbler! Det kunde inte ha kommit mer lägligt att grannen skulle köpa nya, och frågade om vi ville ha deras gamla set. Ja tack, sa vi som dagen innan gått in och ut ur flertalet butiker för att komma underfund med vilken typ av utemöbler vi ville ha. Efter en skrubb med såpa såg de lite trevligare ut, och med några riktigt mjuka dynor så kommer vi nog sitta riktigt bra här när värmen kommer. I och med det sparade vi oss en del pengar, så dem kan vi ju lägga på något annat trevligt. 
 
Det är fortfarande massor kvar att göra, men det är så kul att fixa och dona här, och vi får ju verkligen lön för mödan framöver.
 
/T
Allmänt, Grönska, uteplatsen | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Härligt med trädgårdsmöbler! :)

Svar: Ja!
Tessan

#2 - - sjostrands.blo.gg:

Kommer bli så häftigt att se i slutet :D!

Svar: Tack! Det peppar!
Tessan

Upp