Trött på julen?

Någon mellandagsrea-hets orkade jag aldrig i år. Jag tycker att det mest är fula och andrahandssorterade varor som hamnar på REA, och bara för att få bort skiten billigt så marknadsförs det som fantastiska erbjudanden. Nej, de riktiga fynden gör man i januari tycker jag. Det ska ju vara en riktigt risig månad ekonomiskt, men har man inte shoppat bort pengarna i mellandagarna så finns stora möjligheter att fynda när alla andra gett upp.
 
 
Det allra mest lukrativa är förstås att köpa julpynt i januari. Många verkar städa ur julen nästan på annandagen, och vill sedan inte ens titta åt en ljusstake - och då sänks ju priserna på allt juligt. När jag häromdagen åkte in till Allum för att spana in butikerna så såg jag att Cervera hade 50% på Design House Stockholms Elsa Beskow-kulor. Jag älskar dem, men har tyckt att tre kulor för 150 spänn varit alldeles för mycket. Nu fick jag plötsligt dubbelt så många för samma peng, bland annat favoriten med videung. De kommer att pryda granen nästa säsong. Även om jag plockat ner det mesta av julpyntet så låter jag blommor, gardiner, ljusstakar och stjärnor stå kvar i fönstren.
 
 
Lika glad som man blir när man hittar bra fynd, lika glad blir man när man i nästa butik ser att samma varor säljs till ordinarie pris. I övrigt fyndade jag en ny fiberdunkudde från Høie för ett riktigt vrakpris (och förhoppningsvis sover jag bättre med den) och har även blivit med en köttätande växt! En Venus Flugfälla som jag hoppas ska överleva och äta upp bananflugorna i köket, som fortfarande (!) är skitjobbiga. Köttätande växt låter farligt och spännande.
 
 
/Therese
Allmänt | |
Upp