Stilla lunk

Idag händer det inte mycket. Jonas och jag hade planer på att åka till Vattenpalatset och sedan äta sushi, men det verkar vara stängt i badhuset så istället blir det lite bloggande, jobb och en långsam start på dagen. Ganska skönt.
 
Igår startade terminen för oss lärare. Vi hade en heldag med föreläsningar i Borås för det fortbildningsprojekt vi deltar i under detta läsår och nästa. Redan på måndag kommer eleverna, så jag behöver helgen för att stämma av att jag är redo med planeringar, material och allt annat. Det har snöat konstant sedan i torsdags kväll, vilket gjorde färden hem på oplogade Härskogsvägen mycket intressant. Nu ligger snön ganska djup här ute, åtminstone 10-15 cm i vart fall.
 
 
 
Just nu är det inte mycket som sker på växtfronten, förutom att jag försöker hålla liv i min avocado som jag planterat. Bladen torkar liksom ut trots att jag vattnar och ger näring. Nu har jag köpt annan, flytande växtnäring som jag hoppas ska göra susen.
 
Jag tycker om att sätta saker i jorden för att se vad som sker, och även Jonas har nappat på detta. Han planterade ingefäran som ni ser ovan - och den växer och frodas! Förutom det så har jag även satt citronkärnor. Det är de ni ser överst. Det är en så lätt sak att göra när man ändå handlar hem grönsaker och frukt. Varför inte, liksom?
 
 
Jag tycker det är så mysigt att mata fåglar, så jag har satt ut en liten station med talgboll, frön, ett par äpplen samt lite bröd. Vi får inte så många sorter, men Jonas tog sin jobbkamera och knäppte några bilder från vardagsrumsfönstret. 
 
 
 
 
 
 /therese 
Allmänt | |
Upp