Jobba bort

Oftast känns det skönt när man tar tag i sådant man försummat, även om det är pest precis när man börjar sortera. Jag har äntligen sorterat alla räkningar, brev, försäkringspapper och liknande och satt dem rätt i pärmen. I och med att jag flyttade så var det mycket som behövde ses över, sägas upp eller ändras - vilket gjorde att jag bara lade alla papper på hög och tänkte att jag skulle ta itu med dem när allt var ordnat. Det blev under söndagen.
 
Det blev alltså inte en riktig "ta det lugnt-dag", för efter det satt jag med geografiuppgiften och sedan började jag gå igenom sexornas historieuppgifter och geografidiagnoser. Trots att det är mindre kul att sitta en söndag med jobb så offrar jag hellre ett par timmar då än sitter halva kvällarna. Någonstans efter fem så dör all min intellektuella energi, och hemma på kvällen har jag så svårt för att komma till ro och börja gå igenom prov och liknande.
 
 
Måndagen var en sen dag. Det innebar jobb i tretton timmar och sedan åkte jag hem till mamma för att sova där. Trots att dagen var lång så var den ändå rätt bra, men trött blev man. Mamma bor lite närmare jobbet än jag. Jag tjänar kanske tio minuter på det, men ändå. Det var mysigt att komma till en lugn kväll och en mjuk, bäddad säng. Dessutom fick jag hälsat på KF, som verkligen njuter av tillvaron. Han var ovanligt social och låg mest och jäste i gästrummet. Han är ju stor misse nu och lever verkligen loppan både ute och inne. Jag tror att han blir lite bortskämd också, men det ska man ju bli ;)
 
 
 
Han var även med vid frukosten. Jag gav honom en skinkbit.
 
/t
Allmänt | |
Upp