En särskild dag

Det har blivit flera roliga utflykter under julledigheten. Vi är ju i vår familj väldigt glada i att uppleva och ta oss ut i naturen, och jag som även geocachar flitigt där tid och möjlighet finns kan ju kombinera två intressen i ett många gånger.
 
På juldagen tog vi oss till två utflyktsmål. Dels åkte vi till Ramhultafallet vid sjön Lygnern, och sedan färdades vi till Äskhults by, som är en bondgård bevarad från tiden före skiftet. Ramhultafallet hade bra med vatten tack vare regnandet, och även om själva husen i Äskhults by var stängda för säsongen så var omgivningarna och inte minst ljuset den dagen helt otroliga.
 
 
 
Alma "fotobombar"...
 
Kolla in den här bilden! Tagen med mobilkamera och helt oredigerad... 
 
Här någonstans hittade vi en geocache...
 
 
Idag bär det av in till Göteborg (igen). Jag och Elin ska se "En man som heter Ove" på bio och äta lunch någonstans. Har ni sett den? Vad tyckte ni? Om jag ska vara ärlig så är mina förväntningar låga, men då kan jag åtminstone inte bli besviken. Det är liksom lite svårt att toppa boken. Den är ju så fin!
 
/t
Allmänt, geocaching | |
Upp