Om helgens geocaching

Helgen började, som ni kanske förstått, inte på bästa sätt. Något stukad efter chockbeskedet på fredag eftermiddag kände jag att jag hade stora behov av att komma ut i naturen, få gå långt och leta geocaches. Både kroppen och huvudet behövde lavemang, och att bara få fokusera på en stig, lyssna på ljudbok och spana efter gömda burkar någonstans var precis vad jag behövde. Det blev därför en tur både lördag och söndag. 
 
 
Båda dagarnas turer var i södra Lerum, vid stamsjöarna. På lördagen fick jag även med mig Jonas ut, och då hittade vi hela elva stycken. Det var bara en som gäckade oss, men den var å andra sidan lite svårare. Den återkommer vi till! Under söndagen gav jag mig ut själv efter frukost på en betydligt längre tur i mer kuperad terräng, men med lite mindre utdelning. Nio cacher blev det tillslut, och otroligt blöta och geggiga skor som fick sköljas av i badkaret efteråt.
 
 
Det blev även en cache på väg till pendeln mot stan på lördag eftermiddag, så med 21 nya, hittade burkar så känns det ändå som att det var ganska bra skördat. Den fjärde maj har jag geocachat i precis ett år, och jag börjar tänka tanken att det hade varit roligt att ha tagit 365 stycken till dess. Orealistiskt? Jag vet inte. Nu står statistiken på 308 stycken, så det är ju inte helt omöjligt att genomföra.
 
/therese 
Allmänt, geocaching | |
#1 - - Anonym:

365 nu...

Upp