Mjölk och skumpa

 
 
 
Idag är en bra dag. Inte bara på grund av att vi äntligen kunde köpa färsk mjölk från Kåhögs gård. Vi har varit där tre gånger förr utan att få mjölk med oss hem. Första gången var det stängt, andra gången var mjölken slut och den tredje gången var kön nästan femtio meter lång så då struntade vi i det. Idag däremot kunde vi fylla våra glasflaskor i automaten. 10 kronor litern för prima lokalproducerad mjölk som går direkt till gården utan giriga mellanhänder (läs: Arla).
 
 
 
 
De flesta av korna låg och tog det lite lugnt, men den här donnan var social och ville bli både matad och kliad. Det är verkligen värt en extra omväg ut till Partille. Idag var det dock inte någon omväg, utan snarare hade vi Kåhög på hemväg. Kanske i dubbel bemärkelse, för idag har Jonas och jag varit och skrivit kontrakt i Lerum på en lägenhet! Om allt går väl så går flyttlasset om bara ett par veckor och det känns så j*vla bra! Som vi har längtat till någonting större...
 
Ikväll blir det lite firande med skumpa. Jag passade på att visa Jonas runt i köpcentrat Solkatten i Lerum. Jag är ju välbekant med orten eftersom jag varit där en del, bland annat när jag förra sommaren jobbade i kommunens växel. Nu hoppas jag att vi blir ännu mer bekanta med lilla Lerum. Fortsättning följer, om man säger så...
 
/Therese
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

åh va spännande!! Kul även med mjölken, har man med sig egna flaskor? Kram Ita

Svar: Ja, om du vill. Det går också att köpa glas- eller plastflaskor på plats med gårdens logga på. Du lägger bara mynt i apparaten och så tappar du på flaska :) kram
Tessan

Upp