En måndag med många vändningar


Hjälp, vad mycket som hänt idag. Det har varit mycket att ta in på få timmar, och dagen är inte slut än. Bland annat hade jag bjudit in Polisen till skolan idag, för att prata med sjuorna om brott och straff, som vi arbetat med. Jag tror att det var mycket uppskattat hos eleverna, och särskilt när de visade sin utrustning... Jag tror aldrig jag sett 58 ögonpar spärras upp så snabbt efter att tidigare dåsat. 

På väg hem ringde en gammal bekantskap med ett lika chockerande som oväntat erbjudande. Jag blev alldeles perplex och kände att hjärnan började koka. Jag får vänta med att säga mer, för det är fortfarande alldeles färskt...

I brevlådan idag fanns även Jonas antagningsbesked från folkhögskolan. Han har kommit in på sin eftertraktade utbildning. Himla kul! 


Nu blir det förhoppningsvis en lugnare avslutning på dagen med Karl Pilkington i rutan. 

/T

| |
Upp