Djur emellan

 
Idag återvände vi till stan igen, men precis som tidigare gånger kommer vi redan imorgon att ge oss av... Det är en himla karusell, men det är så många man vill hinna träffa och saker man ska hinna göra så det blir att man jäktar en aning, trots att det är semester.
 
 
Idag har jag spenderat dagen med Jola, Jimmy och Titti. Det blev en hel dag tillsammans, som började och slutade med mat. Vi inledde med en fika i Linné innan vi tog en runda i Slottsskogen med apostlahästarna, där jag passade på att leta rätt på några geoburkar som vi passerade i parken. Trots kall vind var det ändå mysigt att strosa där, se på djuren och de stora träden, och njuta av en kall dryck på en uteservering.
 
 
 
Ett möte djur emellan. En krullig, liten hund och en orädd ekorre. Hunden förstod inte först vad det var som kom skuttande bakom husknuten, men samlade sig snabbt. Det är något med djur som träffas och ser på varandra som jag tycker om. Jag vet inte riktigt vad det är eller varför, men det känns viktigt att veta att djur kan agera och uppleva också utan oss människor ibland... även om matte bara köpte en glass ett par meter därifrån.
 
 
När vi gått oss hungriga och druckit ett par glas rosévin på en pub i Vasastaden så gick vi ner till Grönsakstorget och till fantastiska restaurang Bourbon Street. De serverar cajun- och New Orleansinspirerad mat och jag gjorde en favorit i repris och beställde deras pulled pork-burgare. Den är så god, särskilt jalapeñokrämen som man får till, och personalen är trevlig i en mysig miljö. Helt klart ett matställe värt ett besök, för er som inte provat.
 
Titti, som dels sade sig gå på diet och som var minst hungrig av oss fyra, slog på stort och beställde ost- och baconburgaren med en enorm chokladmilkskake till. Om hon orkade alltsammans? Ja, det håller jag hemligt ;)
 
 /Tessan
Allmänt | |
Upp