Vem kunde ha trott...?

Vem kunde ha trott att mitt inlägg och min recension av Isabella Löwengrips torrschampoo och värmeskydd skulle bli så populärt? När jag publicerade det fick inlägget ungefär samma mottagande som mina vanliga inlägg brukar, med runt 45-50 läsare per inlägg. Förresten så tycker jag att det är rätt många, särskilt som 95% av er glada läsare aldrig kommenterar och förblir mystisk statistik. Sakta men säkert har den dagliga statistiken ökat, och det är kul att se.
 
Hur som haver så kommenterade jag ett inlägg på Blondinbellas blogg efter att jag gjort recensionen, och kommentaren fiskades upp av LCC:s andra VD, Pingis Hadenius, som nämnde min recension i sin blogg (Se inlägget HÄR). Dagen därpå, när jag intet ont anande gick in på blogg.se så såg jag att jag haft nästan 300 unika läsare på min blogg under föregående dag! Och de två efterföljande dagarna låg statistiken högre än vanligt.
Säga vad man vill om Blondinbellas genusmedvetenhet och syn på feminism, men hennes produkter är faktiskt bra och värmeskyddet har använts flitigt av mig. När den är slut ska jag köpa en ny.
 
En av Sveriges största sminkbloggare är Helen Torsgården, och i ett inlägg häromdagen skrev hon om LCC:s silverschampoo. Då lämnade jag en liten kommentar hos henne, och bloggstatistiken sköt i höjden igen. Inlägget om LCC har i skrivande stund lästs av över 500 personer, och fortfarande klättrar statistiken.
 
Jag har aldrig haft ambitionen att starta någon superblogg, och så spännande är faktiskt inte mitt liv att jag kan blogga flera gånger varje dag och locka hundratals läsare till varje inlägg. Så mycket hybris har jag inte. Men det är intressant att se vilken skillnad det gör när man lyfter fram sig själv på de större bloggarna, och lyckas fånga andras uppmärksamhet. Då blir man glad, och lite nervös. Tänk att alla dessa männskor har sett min fula nuna! Haha!
 
Om vi nu ändå är på ett övergripande plan kring bloggande och den här bloggen i synnerhet så kan jag avslöja att det kommer att komma in ett lite nytt perspektiv, och en ny vinkling på bloggen, framöver. Det är en idé som jag tror kommer uppskattas, och håller ni ögon och öron öppna så upptäcker ni snart nog vad jag smider för ränker. Till dess får ni ta vara på varandra och hålla er inne från skitvädret.
 
/tess
Allmänt, Smink & Mode | |
#1 - - ItaPita:

Ok, erkänner är en smygare men jag läser alla inlägg 😃.
Kram Ita

Svar: Tack för din bekännelse! ;)
Tessan

#2 - - Mirjam Wallmark:

Åh, vad roligt med många besökare! Grattis :) kram

Svar: Tack snälla! Kram
Tessan

#3 - - Anna:

Vad roligt för dig! :)

Svar: Tack!
Tessan

Upp