Recension: L'Oréal Paris Miss manga mascara

Jag har testat den nya volymmascaran från L'Oréal Paris - Miss Manga. Den skall, enligt reklamen och L'Oréal själva, skapa "megavolym" till både övre och undre ögonfransraden, och ge ett intryck jämförbart med mangafigurers ögon.
 
För det första så vänder det sig i magen av förakt när jag hör namnet, och även uttrycket "megavolym". Det känns barnsligt och skriker dålig marknadsföring. Men så öppnar jag mascaran, tittar på borsten och blir positivt överraskad. Lång, granformad och avsmalnande. Inte något stort jäkla åbäke som smetar ner halva ansiktet. Och den är ganska lätt och flexibel märker jag, när jag börjar applicera mascaran.
 
 
 
Den är faktiskt riktigt rolig att använda. Du ser direkt resultat, och kommer åt alla fransarna tack vare den käcka borsten. Att den är riktigt svart och faktiskt ger en del volym är förstås obligatoriskt i en mascara, men det är alltid skönt att märka att man inte slängt pengar i sjön. Förresten så är det inte några större summor att tala om. Just nu kostar den 119 kronor på Kicks, och även i andra butiker så är den inte dyrare än 140-150 kronor. Det är en budgetmascara, men den är faktiskt riktigt bra!
 
 
Hur länge den faktiskt håller innan den torkar vet jag ännu inte. Min förra mascara som jag använde, "False Lash Effect" från Maxfactor, torkade ut fullständigt på ungefär tre veckor, och den är snäppet dyrare än Miss Manga. Dessutom var jag inte förtjust i borsten. Så Miss Manga är just nu den budgetmascara som jag tycker bäst om. Den är effektiv, svart och ger ett bra resultat. Fyra av fem tummar upp!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
/tess
Allmänt, Smink & Mode | |
#1 - - Linnéa Alpsten:

Den ser ju bra ut :)

Svar: För att vara så pass billig så är den faktiskt riktigt bra! Gillar skarpt den långa, avsmalnande borsten.
Tessan

#2 - - Anonym:

problemet är ju bara att den klumpar ihop dina underögonfransar (spindelben) så jag kunde räkna till sammanlagt 20st ögonfransar, ca 1/3 av vad man har utan mascara på!
/lillsis

Svar: Det kan du faktiskt inte beskylla mascaran för. Så blir det alltid för mig. Det beror på att jag inte har så många ögonfransar.
Tessan

Upp