Det är ju Moomin!

Jag antar att ni är nyfikna på den nya tatueringen, som är alldeles, alldeles färsk. Jag är ganska nyligen hemkommen efter ett par timmar på sträckbänken, och måste säga att jag är så oerhört nöjd! Den blev bättre än jag kunnat föreställa mig. Tack snälla Karin för att du ritade motivet till mig! Men, hörni, jag lägger inte upp någon bild nu. Ni får faktiskt hålla ut lite längre, så ni får se den när det inte är så rött och ömt. Jag vill istället passa på att skriva om någonting annat som gjorde mig väldigt glad idag.
 
Jag har, ända sedan jag såg dem för första gången, varit upp över öronen förälskad i Arabia Finlands "Muminmuggar". De är fantastiskt söta, och man får lite mysiga nostalgikänslor av att sitta och kika på Stinky och Snorkfröken och alla de andra figurerna. Jag har länge tänkt att jag velat ha dem, och varit avundsjuk på Fia som haft dem. Och av en slump upptäckte jag idag att Åhléns har 20% rea på alla muggar och tallrikar i Muminserien, så det var bara att slå till! Men jag bestämde mig för att min budget bara räckte för två stycken, så beslutsångesten var total. Tillslut blev det Stinky och Snorkfröken. Stinky var en favorit när jag var liten, och Snorkfrökenmuggen var så himla fin (läs rosa och med smink).
 
 
 
 
 
 
Det här doftljuset köpte jag igår, och det luktar så gott att jag konstant sitter med näsan nedtryckt i det. De innehåller inget paraffin eller några djurprodukter, och är tillverkat av förnyelsebara resurser. Finns i massa fantastiska dofter, och eftersom jag fortfarande har kvar pengar på mitt presentkort på Balders Hage så blir det nog ett par sådana här till!
 
/tessan
Allmänt | |
#1 - - LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands:

Spännande med tatuering! Vill också, men är för feg, haha.

Svar: Det är svårt att sluta när man väl börjat!
Tessan

#2 - - Eva:

Åh! va har du gjort för tatuering?!
Är kär i de kopparna vill ha alla ju! hihi

Svar: Det kommer upp bilder på den imorgon, när svullnaden lagt sig en aning! Men det är två nycklar med murgröna bakom, och den sitter längst ner på smalbenet :)
Tessan

Upp