Trolskt

Är en bra dag en dag som genomgående är rätt bra, eller en dag som börjar uselt och slutar till det bättre? Idag har jag upplevt det sistnämnda, och sitter här och vill faktiskt inte göra någonting ogjort, trots frustrationen som formligen kvävde mig under eftermiddagen, när jag (och många med mig) satt i bilkö mellan Göteborg och Anneberg i en och en halv timme. Det var tydligen några som krockat strax innan Kungsbacka, och köerna var sanslösa. Det var ju en ovanligt bra idé jag fick när jag bestämde mig för att åka i god tid till stallet - jag hann fram i tid.
 
Ibland undrar jag vad jag hade gjort istället om jag aldrig hade börjat rida och hålla på med hästar. Jag kan liksom inte tänka mig ett liv där jag inte kan åka till stallet. Det är skönt att få slappna av och bara lägga allt fokus och all energi på hästarna. Och de är ju så vackra och härliga djur, så för min del så får de gärna ta ännu mer tid i anspråk.
 
Men nu skall det faktiskt bli annat att ägna sig åt under de närmsta dagarna. Imorgon tar jag tåget till Skövde, där jag blir upphämtad av min syster för ett par dagars vistelse i Karlsborg. Det ska bli grillparty, svampletning, umgänge och förhoppningsvis solsken. Jag ska krama Alma tills hon blir blå (och då får jag hålla på ett tag) och bara roa mig kungligt.
 
 Här red jag tjugo minuter tidigare. Öva galoppfattningar på stubbåker med Kalas-Qalle var något av det roligaste jag gjort på länge. Jag skrattade högt flera gånger, och Qalle hade minst lika kul. Hade jag väntat lite längre med att rida tillbaka så hade sagohästen och jag kunnat dansa med älvorna.
 
/tessan
Allmänt, Hästar | |
Upp