GHS 2013

Medan jag tittar med ett halvt öga på ett brittiskt program om olika adelsfamiljer och deras gods i England under det Brittiska Imperiets tid, där en flåsigt entusiastisk och läspande äldre engelsman berättar med stor inlevelse så passar jag på att lägga upp lite bilder från dagen på Gothenburg Horse Show. Tyvärr har jag bara biljetter till onsdagens föreställning, men jag hoppas kunna se så mycket som möjligt på SVT Play. Ni som liksom jag tycker att det här med ridsport är himla kul och spännande hittar sändningstider och liknande här.
 
 
 
Min nya telefon i all ära, men bilder på saker i rörelser fixar den inte riktigt. Jag vet inte om jag måste ändra inställningar på den eller bara acceptera att de 13 megapixlarna jag så begärligt suktade efter endast är verkliga i det perfekta ljuset med det perfekta, stillastående, motivet. Detta är iallafall Rolf-Göran Bengtsson på Casall La Silla.
 
Två ekipage från Beridna högvakten. Den ena hästen verkade inte tycka att Scandinavium var särskilt skoj.
 
I paddocken på Eurohorse visade Polisen upp två av sina polishästar. I uppvisningen ingick diverse skrammel med saker; bollkastning på hästarna; hästarna blev indraperade och fick kliva över prasslande presenning och tillslut bjöds vi på lite hästfotboll med den stora orangea bollen som ni kanske kan se bakom poliserna i förgrunden.
 
Höjdpunkten för min del var idag Kyra Kyrklunds clinic. Hon är en stor förebild och är känd för att vara både kunnig och pedagogisk. Jag fick filmat en snutt på när ekipaget genomför diagonalslutor. Klippet hittar ni här. Även om det var kul att se henne live så kände jag att ribban låg lite för högt. Jag, och de flesta andra i publiken på Scandinavium, är inte på Grand Prix-nivå. Jag hade nog tyckt att det var ännu roligare om hon hållit det på samma nivå som hon gör i sin bok, där hon går igenom både svårare delar men också grundläggande saker. Men visst fick man mersmak och inspiration.
 
Någon var trött. Konstigt nog var det inte jag - som flängt runt på Scandinavium och Svenska Mässan hela dagen - utan kattfan, som bara legat och glassat.
Allmänt | |
Upp