Tummen upp #2 - Då var det dags igen!



Äntligen! Som jag har längtat. Nu har äntligen Naturpasset kommit ut för säsongen, och jag köpte det redan igår. Först idag hade jag möjlighet att ge mig ut i skogen och plocka kontroller. Jag och Fia tog med oss våra hundar, och två timmar senare hade vi fått tag på 12 kontroller. Inte illa pinkat, eh? Vi hade tillochmed en rendezvous med en älgko därute i vildmarken.

Naturpasset är annars en väldigt kul grej. Man köper ett häfte med karta och info, och ute i skogen i Bunketorp (Lindome) finns sedan 52 kontroller utplacerade. De är olika svåra att hitta, och olika långt bort, så man kan snickra ihop sin egna runda efter humör. Har man tagit fler än 20 kontroller när säsongen är slut den sista oktober så kan man vinna priser. Vi ses i skogen, eller? =D

/Tessan

| |
#1 - - Ita:

Detta vill jag veta mer om.

Kram Ita

#2 - - Tessan:

Hej Ita!

Du kan gå in på http://www.orientering.se/naturpasset om du vill veta mer om just Naturpasset. Annars kan du ju ringa IK-Uven, som håller i Naturpasset i Lindome. De har telefonnummer 031991820.



Jag tycker själv att det är ett skitroligt sätt att få motion på, och jag rekommenderar det verkligen. Det finns att köpa på Konsum och Apoteket i Lindome och kostar 70 kr. :)



Kram Tessan

Upp