En grupp för två- och fyrbenta

Nu när Elna börjar bli större börjar även promenaderna bli längre. Jag njuter verkligen av sköna skogsturer, för dem gillar vi bäst, men när vardagen innebär att man kommer hem när det redan är mörkt (som jag hatar det) så har tanken slagit mig att det hade varit mysigt med sällskap någon gång ibland. Dessutom är det ju så att jag faktiskt inte känner någon här i Lerum (även om Elnas uppfödare bor i samma kommun så är det nästan en halvtimmes körväg), så i onsdags kom jag på idén att skapa en grupp på Facebook.

Gruppen är till för framförallt hundägare, och i den kan man hitta sällskap för promenader och hundrelaterade aktiviteter. Jag lade snabbt in ett event, en lära känna-träff, vid första advent. På ett dygn blev vi över femtio medlemmar! Och idag träffade Elna och jag en tjej med en jämngammal blandrastik, och de hade verkligen roligt ihop.




Ibland är lösningen på dilemman inte så svår. Nu hoppas jag på ett mer socialt hundägarskap framledes. Den som vill vara med (även om jag betvivlar att någon läsare här skulle ha nytta av det) är välkommen att gå med i "Hundpromenad i Lerum (med omnejd)👍

Allmänt, Elna | |
Upp