Andas lite häst

Igår fick jag äran att följa med Johanna till hennes fina nordsvensk Lazer. Det var så mysigt att återigen få andas lite häst, rykta en päls, dra händerna genom en man och sedan sitta upp en liten stund. Jag hatar att vara hästlös, men samtidigt har det aldrig känts så hopplöst som det gör just nu. Det känns som att allt jag gör, alla hästar som kommer min väg, råkar ut för någonting. Det gör så sjukt ont att fatta tycke, lägga tid och energi och sedan går allt i kras - och inte bara en gång, utan tre-fyra-fem...
 
Det är alltså lite bitterljuvt, men mest var det härligt att rida lite. När man är mitt uppe i stressen i vardagen så glömmer man, men faktum kvarstår att jag aldrig varit hästlös i mer än tre månader sedan jag började rida när jag var åtta år gammal. Inte förrän nu.
 
 
Johanna värmde upp och visade lite var skåpet ska stå. Hennes häst är bara sju år, och hon har gjort allt jobb med inridning och inkörning själv. När jag sedan skulle sitta upp så var det på en uppvärmd häst, så det var ju rena nöjesridningen, även om jag kände mig vansinnigt ringrostig. Han var i vart fall mjuk och trevlig att rida.
Undertecknad tillbaka i sadeln ;)
 
Tack för turen, Johanna!
 
/tessan
Allmänt, Hästar | |
#1 - - sjostrands.blo.gg:

Vilken vacker herre :D! Kul att du fick ta en tur!

Svar: Visst är han snygg? :)
Tessan

Upp