Check!

Jag gjorde det! Igår tog jag (eller rättare sagt Jonas, för det var han som hittade alla tre gömmor under gårdagens minitur efter jobbet) min 365:e geocache. Det betyder att jag sedan den 4 maj, då jag hittade den allra första burken uppe vid Snikens kulle, i genomsnitt har hittat fler än en om dagen. Nu får vi inte glömma att det är skottår i år, så (minst) en till, nummer 366, tänkte jag klämma till den här helgen - när det ju faktiskt är skottdagen på måndag. Det känns genomtänkt och bra. Tack du hemliga läsare som påminde mig om min bedrift! Nu siktar jag vidare mot 400 och sedan ska jag förhoppningsvis även gömma två eller tre egna cacher i år.
 
Geocaching i Delsjön en av de där vackra dagarna man saknar.
 
Idag har det bara varit inomhus för hela slanten. Jag har en tenta i Lärarlyftet som ska in, om vatten- och livsmedelsförsörjning i världen, och den är rätt mastig, så jag försöker hitta tillbaka till det akademiska skrivandet igen efter en kort paus. Det var inte svårt. Det känns tragiskt nog som att jag inte gjort annat i mitt liv. Uppsats hit, tenta dit... I somras, på mitt allra första sommarlov, fick jag till slut så konstiga tankar i huvudet. Det var nästan som att hela året med jobb bara varit en dröm och att jag alltid studerat och hållit på. Urk. Till min förvåning har jag idag jobbat effektivt i ganska många timmar, så ikväll ska somna med lite bättre samvete.
 
/t
Allmänt, geocaching | |
Upp