Sommarens sista suck?

 
Igår hade jag nästan en overkligt somrig dag. Det blev också en dag som inte alls utvecklade sig som jag först trott, men på ett positivt sätt. Söndagen var ju overkligt fin, med klarblå himmel, och därför trodde jag att dagen skulle innebära att jag först skjutsade Jonas till ett filmuppdrag och sedan kunde leta skattjaktsburkar i godan ro.
 
 
Det blev ändå fyra caches i området, bland annat den här på berget i Långedrag. Sedan gick det väldigt fort. Jonas ringde och sa att jobbuppdraget skulle dra ut på tiden och undrade om jag ville följa med ut på sjön en sväng. Visst, tänkte jag, även om burkletandet pockade.
 
 
 
 
 
 
Jag hamnade således på Leifs segelbåt, som Jonas skulle filma, och så satte vi av ut mot skärgården.
 
 
Det blev ett stopp på Styrsö, där vi handlade lunch med oss till båten som vi sedan åt i solen. Medans vi väntade på vår mat blev det en stor, kall öl på solsidan. Jäklar vad skönt och gott!
 
 
 
Hela tiden filmade Jonas Leif och båten, så jag kunde i lugn och ro sitta och titta på alla fritidsbåtar, färjor och allehanda flytetyg som härjade runt bland skären. Två genier på jetskis hoppade och for bakom färjan. Det såg totalt livsfarligt ut (ni kan se den ena hoppandes på bilden ovan) och jag önskade en aning ondskefullt att de skulle trilla av.
 
 
När vi närmade oss land var solen på väg att gå ner. Vi avslutade med en kopp te inne i båten innan vi rullade hemåt, fyllda av sol, vind och vatten. Jag som trodde att jag skulle gå i granskog med blöta strumpor och barr innanför tröjan. Kontraster! 
 
/T
Allmänt | |
Upp