Andningspaus

Jag känner ett stort behov av att kunna avsluta delar. Det har varit så många bollar i luften på en och samma gång, så mycket oavslutat som bara jagat efter hela, hela tiden det senaste. Fortfarande känner jag att även om jag kopplar av så kan jag inte helt koppla bort, och det tär. Hur ska man kunna koppla av när det hela tiden kommer mer, och när saker och ting aldrig kan avslutas och läggas i lådan med sånt som är förgånget? Tips mottages!
 
Jag försöker, i brist på möjlighet att koppla bort, att ta mindre andningspauser för att inte drunkna. Den här helgen, helgen mellan två väldigt olika sommarjobb, har jag försökt ignorera det faktum att jag nu i fyra veckor skall sitta instängd framför en skärm och en telefon. Jag har haft en välbehövlig heldag med Elin med shopping, fotboll, tacos och film - och idag har jag och Jonas träffat min mor för bakluckeloppis, botaniska och restaurangbesök.
 
 
Mycket hungriga fiskar.
 
En barndomsdröm har gått i uppfyllelse. I nästan hela mitt liv har jag sagt och önskat mig en sådan här termometer, med färgglada glasbubblor som på mystiskt vis flyter och sjunker. Idag köpte jag en på Slottsskogens bakluckeloppis för 40 kronor. Lyckan är gjord. Den får stå och trivas på finhyllan :)
 
Det blev även ett par nya krukor. Äntligen! Som jag har letat och varit kräsen för att få rätt typ av krukor i köket. Förresten, låt mig få peka ut den stora, blommande pelargonen i fönstret. Den köpte jag, ful och halvdöd, på Lidl i Lerum för två månader sedan. Lite kärlek, näring och solsken - och nu blommar den och växer sig riktigt stor och ståtlig. Nöjd plantmamma.
Dags att bita ihop, samla ihop de sista energitrådarna och göra det som ska göras. 20 arbetsdagars nedräkning börjar imorgon. Sedan skall jag aldrig mer, aldrig någonsin, sommarjobba.
 
/Tessan
Allmänt, Grönska | |
Upp