Hejdå lille häst

Då har det hänt. Imorse avgick hästtransporten innehållande en stycken skäckig Herki. Nu har han alltså farit, och känslorna är extremt blandade. Jag är lite sorgsen, men samtidigt lite lättad. Nu ska han ju få bo på lösdrift, vilket är en förutsättning för att han skall kunna fungera och må bra, och gå ute dygnet runt med sina gamla hagkompisar. C berättade att det nog blir som att komma hem för honom. Det var hos sin gamla ägare han växte upp och bodde från att han var sex månader gammal till dess hon köpte honom. Jag tror absolut att han kommer bli lycklig, och får han gå ute och bli riden regelbundet i minst ett halvår så finns det goda chanser att han blir frisk. C får också chansen att landa och kurera sig, och vad som händer i framtiden får faktiskt ligga i framtiden.
 
Jag var hursomhaver i stallet i torsdags och tog avsked av Herkules. Vi red upp till sjön, vår favoritrunda, och sedan stod vi och myste en stund. Jag försökte föreviga dagen så gott jag kunde, så jag tog lite bilder. 
 
 
 
 
 
 
 
Hejdå, Herki! Hoppas du får det bra, var du nu hamnar och vad du nu gör. =)
Hästar | |
Upp