Vår lilla resa - Marinmuséet

Någonstans i skärgårdsidyllen låg den här lilla dockan och flöt med ansiktet ner i vattnet. Glömd eller dumpad? 
 
 
 
Vi sparade det stora marinmuséet till måndagen, när vi stärkta av en ordentlig hotellfrukost (jäklar vilken god äggröra de hade!) och med packningen instuvad i bilen styrde apostlahästarna mot den lilla ön Skeppsholmen, där muséet finns. Sade jag förresten att det är gratis att gå in? Toppenbra!
 
 
 
Ubåtshallen, där man ställt upp två svenska ubåtar, var häftig. Man fick gå igenom den större av den, Neptun. När jag var i Kiel i våras så besökte Elin och jag en tysk ubåt från Andra Världskriget. Den här var lite rymligare.
 
 Propaganda, tyckte Jonas. Skoj, tyckte jag och sköt mitt i prick två gånger i rad.
 
  
 
 
 
 
 
Karlskrona är kanske ett otippat resmål, men över en helg är det perfekt. Lagom stort, lagom mycket att göra och otroligt fint nära vattnet! Vi hann mest bara se själva staden, men skärgården runt omkring vill vi gärna upptäcka och se mer av om vi kommer tillbaka. Måndag eftermiddag körde vi alltså vidare på vår lilla resa. Nu var siktet inställt på Österlen och Skånes östkust. Mer om det - imorgon!
 
/tessan
Allmänt | |
Upp