Några mer precisa mål

Nytt år i all ära, men så värst märkvärdigt är det inte med ett nytt år. Jag gör inga illusioner om ett revolutionerande år, men har ändå några delmål som jag ser fram emot att förverkliga. Här har ni några mer konkreta mål för 2016:

 
  • Jag ska innan året är slut ha loggat 550 geocaches och ha lagt ut en egen (som ni alla måste försöka hitta!)
     
  • Jag ska lyssna på och läsa fler böcker än förra året, och våga mig på sådant som är utanför min "comfort zone" (läs: deckare)
     
  • Jag vill bli bättre på språk! Genom appen Duolingo har jag nu börjat repetera tyskan och faktiskt börjat lära mig italienska, men förvånansvärt gott resultat.

    Målet är att tyskan ska bli såpass bra som den var när den var som bäst, och att jag ska kunna kommunicera på och läsa åtminstone lite italienska.

  • Uteplatsen härhemma ska gå från en tråkig icke-plats till en grön oas där jag odlar plocksallad, kryddor och bär. Vi ska även få byggt en härlig träaltan med plats för grillning och umgänge (Låter nästan lite "Ernstigt", men vad fasen!)

  • Minst en utlandsresa: Förra året lämnade jag inte Sverige en enda gång. Inte ens en dag i Danmark blev det. I år blir det annorlunda. Elin och jag smider planer om pingsthelgen, och jag hoppas även på ett par kortare turer innan år 2016 är slut.
Från resan till Rom 2012. Jag saknar det här!
 
/tess 
Allmänt | |
#1 - - OLVIIA | 17,7 årig tjej i mediebranschen:

Bra mål!

Svar: Tack, Olivia!
Tessan

Upp