Februarilov

Vad glad jag är över att ha fått min kära mor att börja med geocaching! Det är alltid en skön känsla när man känner att man är ute och har ungefär lika kul, istället för när man släpar med alldeles för snälla vänner eller pojkvännen ut på "bara ett par burkar". Mitt enda smolk i bägaren var att jag är en smula krasslig, och inte blev det bättre av att jag trampade ner ordentligt i iskallt vatten och sedan var blöt och kall om fötterna i åtta timmar... Men jag lever, och om det blir värre återstår att se. Skönt att få på fodrade, torra innetofflor sedan jag kommit hem var det i vart fall.
 
 
 
- Går det att geocacha på vintern? 
- Japp! Klä dig klokt, gå inte ner dig i isvatten och ta med en termos så är det lugnt. En stycken djupfryst loggbok stötte vi på idag, men nitton andra var bra. 
 
Vilka hemligheter försiggår här?
 
/tessays
Allmänt, geocaching | |
#1 - - Cassandra Haraldsson:

Verkar vara kul :)

Svar: Mycket ;)
Tessan

#2 - - therese:

Oh ett nytt ord jag inte stött på tidigare. Vad är geocaching?
Ser iallafall otroligt mysigt ut även om jag förstår att de där innertofflorna va sköna efteråt!

Svar: Det är skattjakt, kan man säga. I hela världen finns små burkar och askar gömda som man hittar med hjälp av en app som man kan hämta till sin telefon. Sedan skriver du namn på lappen i asken, klickar i appen och samlar på så sätt ihop en liten summa hittade cacher. Jättekul!
Tessan

#3 - - sjostrands.blo.gg:

Kul att du har hittat något man kan göra i naturen :D vet ju att du har hållit på med detta ett tag.

Svar: Börja du med! Willy skulle säkert tycka om det!
Tessan

Upp