Seniorafton

Halloween har passerat.Tack för det. Jag tycker inte att det är en särskilt kul högtid, särskilt inte "bus eller godis-biten". Usch. Igår smög jag runt i min lägenhet och fasade för att höra dörrklockan ringa. Jag hade inget godis hemma, och skulle inte ha bjudit om jag så haft två kilo. Jag vill inte delta, och heller inte ha ägg kastade eller toapapper över hela trappen på grund av det. I år slapp jag, men jag såg flera skaror av barn som var ute på vift.
 
Egentligen kan jag tycka att en maskerad är superkul, men dörrknackning får mig att tänka på Maranata och Jehovas och gör mig illa till mods... Konstigt att jag blivit så anti egentligen. För 15 år sedan hade jag lätt varit ett av de barnen. Och för fem år sedan hade jag, precis som många på Facebook, varit ute på galej. Det är jag inte för gammal för, men tillfället fanns inte riktigt.
 
 
Jag hade årets seniorafton här hemma igår, och jag skäms inte ens. Jag såg Mozarts Requiem på SVT2 i min gungstol (men var inte helt nöjd eftersom de moderniserat den för mycket), med mina innetofflor på och en filt över benen. Till mitt försvar så har vi ingen soffa ännu, även om den är beställd. Jag satt även och beundrade min fågelmatsstation som jag skapade igår, och gladde mig åt att jag redan sett både talgoxe och blåmes. Sedan gick jag och lade mig strax efter åtta. Alltså. Stopp. Hur sjutton blev jag 80 år gammal?! Nej, nu måste jag hitta på något ungdomligt nästa helg, bara för att motverka det hela. Fast... bara att jag använder ordet ungdomligt visar hur långt det hela gått. Hahaha. Hjälp.
 
 
/Therese
Allmänt | |
Upp