Insnöade...

Det blev precis som vi fruktade. Imorse låg snön tjock och fastän Jonas och jag steg upp i god tid för att hinna skotta undan det värsta så är det inte lätt när ingen kommit och plogat. Efter två timmar hade vi tagit oss ungefär tre hundra meter, och stod med den allra längsta och brantaste backen framför oss. Det var bara att ringa jobbet och beklaga, men härifrån kom jag inte.


Det närmsta som sker är att jag måste vända bilen och ta den andra vägen upp. Någon gång ska nämligen den plogas, sade den stressade plogbilsföraren när jag ringde upp honom. 


Ska man se krasst på saken har de trehundra metrarna med skottning, fastkörningar och stress varit fullständigt i onödan. Jag kommer inte hinna till jobbet och kan inte ta med något hem över helgen heller.




/Therese 
| |
#1 - - Anonym:

Passa på och njut av snö och ledighet ni kan ju alltid bada i tunnan
Kram Rose-Marie

Svar: tack!
Tessan

Upp