Gårdshund på Bondens dag

Det är helg! Trots flera halvtråkiga schemaändringar så har jag fortfarande en grym fredag när jag slutar tidigt, så jag njöt i fulla drag när jag packade ihop och åkte hemåt. 


Lördagen bjöd på en händelserik dag. Elna och jag åt frukost och sedan åkte vi och hämtade upp Christin innan vi körde ut till Backamo utanför Lilla Edet, där det var "Bondens dag". På en stor åker var det loppisar, fik, stånd med mat, grödor och andra varor, kallblodsutställning och massa gamla och nya traktorer. Lantligt värre! 


Elna är en västsvensk vall- och gårdshund, och rasen är gammal, så tillsammans med uppfödaren och deras två kullsyskon, mötte vi upp och visade upp rasen. Och faktiskt fanns det fler "vättar" på plats, och ganska många andra hundar. Elna träffade bland annat en taxvalp på elva veckor som hon lekte glatt med. Hon tyckte nog att det var roligt att få vara störst. Det var fint att se hur snällt hon lekte. Hon pussade mycket och rullade runt på marken.



Det var både djur, fordon, människor och hundar precis överallt - men Elna följde lugnt med och stressade inte upp sig. Hon är så otroligt duktig med nya miljöer, och det är precis sådan jag vill ha henne. Det ska vara lätt att ha hund och det ska alltid gå att ha henne med på utflykter. 


Väl hemma dukade Christin och jag upp en härlig räkfrossa, och Elna sov gott resten av kvällen. Idag blir hon fyra månader och om en liten stund börjar vår valpkurs! Vi har packat och ska köra mot Floda om en kvart ungefär. Det ska bli spännande. 



Allmänt, Elna | |
Upp