Mer om Kiel

Det har snart gått en vecka sedan jag kom hem från Tyskland, och de senaste dagarna har både känts långa och korta på samma gång. Det märks att terminen börjar gå mot sitt slut, och även om det är en hel del kvar att göra (nationella prov i nästa vecka till exempel - phuh!) så känns det överkomligt. Jag har varit riktigt usel på att jobba ikapp under helger hela terminen, kanske blir det så när man inte längre jobbar på lördagar, och det gör ju att arbetsbördan är ganska stor. Hur löser man det, egentligen? Jag tror inte att det är meningen att arbetstiden ska gå ihop, även om timmarna man jobbar ifatt sin "stora lilla hög", som jag kallar den, benämns som förtroendetid.
 
 
Ankomst med färjan.
 
Den här helgen är en sådan där helg när jag faktiskt ska jobba på lördagen under ett par timmar. Samtidigt har jag en tenta i meteorologi (fasen vad svårt att stava det var!) som ska in nästa söndag. Detta ovanpå de nationella proven i geografi. Jag undrar hur högskolan tänkte där, eftersom samtliga av oss som läser kursen är SO-lärare och undervisar på högstadiet och därmed har ordentligt att göra ändå nästa vecka... Om jag nu ändå är uppe och produktiv så ska jag försöka göra en insats med hemtentan, men alltså coreoliseffekten, orografisk nederbörd och cirrusmoln är inte det roligaste jag vet.
 
 
Det jag ser fram emot mest den här helgen är söndagen. Då ska Elin och jag ge oss ut på vandring längs med en gammal tågräls och plocka geocacher. Vandringen är 17 kilometer och bjuder på runt 25 stycken olika burkar. Vi packar med oss mackor och snörar på oss skorna redan i ottan. Elin är väl en av få "mugglarbekanta" som utan knot följer med på galna geocachingturer. Listan ovan är de gömmor som jag loggade i Kiel, med en alltid lika sorglös Elin i släptåg. 
 
 
 Vi hörs av!
/t
 
Allmänt, geocaching | |
Upp