Ny för i år

Gott nytt 2016. Nyårskvällen är en av årets mest överskattade dagar, men sedan jag släppt alla prestationskrav och tankar om oförglömliga nyårsnätter har jag kommit fram till att bästa nyårsaftonen får man med ett par nära och kära med lagom mycket dricka, spel och god samvaro.
 
Är det någon som känner igen det här gamla spelet?
 
Jonas och jag firade nyår i Fjärås i år. Långt från centrala stan, men mysigt och lugnt. Johanna, som bjöd in, hade kvällsfodring i stallet, så vid niotiden åkte vi ut till hästarna och gav dem mat och klappade lite på dem. Jag hade bakat en morotskaka med apelsinfrosting (Lailas recept, fast med en saft och zest från en halv apelsin i frostingen) som verkade bli uppskattad.
 
 
Lerum har tydligen varje år ett eget fyrverkeri vid piren vid sjön Aspen. Vi visste inte riktigt hur det skulle vara och hur mycket vi skulle se så vi åkte ut till sjön innan vi styrde kosan söderöver - och såg ett fantastiskt fyrverkeriarrangemang. Det var stort, nära, färgsprakande och small så att det slog lock för öronen. I mörkret speglades krevaderna i sjön. Mycket vackert, och helt klart att föredra framför att knö med tusentals människor i Göteborg för att ändå inte se någonting. Rekommenderas varmt. Heja kranskommunerna!
 
 
Förhoppningarna för år 2016 är att jag ska jobba mindre (och med ett jobb mindre blir det åtminstone fler lediga helger), göra mer av sådant som jag gillar och mår bra av samt att få nya boningen och inte minst uteplatsen precis så som jag vill ha det. Jag sitter och skissar på lite tankar inför den stora uteplatsrenoveringen som komma skall, och jag gillar hur jag tänker. Det här blir nog bra!
 
/Therese
 
Allmänt | |
Upp