Juletid? Japp!

Jag vet att det varit dåligt med uppdatering här. Det beror inte bara på tidsbrist utan också på bristande motivation. Vi har flyttat och börjat bo in oss, och i helgen fortsatte vi med att få saker och ting på plats. Vi fick ju vänta i nästan sex veckor på soffan från Mio, och sedan dröjde det ytterligare tid innan vi fick hämtat slagborren på landet så att vi kunde sätta upp lampa i taket och min tallrikshylla i köket. Men nu har ännu lite fler pusselbitar fallit på plats.
 
Det börjar se ut som vi tänkt oss. Det är så fantastiskt kul att ha en så rymlig lägenhet där man kan förverkliga drömmar. Uteplatsen ser jag också fram emot att få riktigt fin, men nu är årstiden fel. Istället har jag som vanligt gått lite i förväg och satt upp lite adventsljusstakar och annat juligt. Det "värsta" pyntet sparar jag ett par veckor, så att man har lite mer julpyntande att se fram emot.
 
 
Jag beställde hem kuddfodral från jotex i slutet på veckan och hämtade dem på Ica idag. Riktigt fina och klassiskt juliga med snygga mönster. Jag är så nöjd. Även soffan har varit rätt tom på soffkuddar, men nu finns där tre i alla fall. Och såhär ser den ut, vår Bodö bäddsoffa i färgen Antracit:
 
 
Jag tycker mycket om den här adventsljusstaken som jag hittade på loppis!
 
 
Stjärnan i vardagsrummet byter färg beroende på tid på dygnet. Den är egentligen grå (och väldigt glittrig) men blir liksom brunbeige på kvällen och ger väldigt fint, varmt sken ifrån sig. 
 
 
Det var en liten tjuvtitt på (halva!) vardagsrummet. Tyvärr har min telefon börjat ta bilder med riktigt kass kvalitét, så det får bli lite grynigt och dant. Huvudsaken är väl att man är nöjd med hur det ser ut i verkligheten, hehe.
 
Tänk vad folk provoceras av att man julpyntar tidigare än första advent, men det skiter jag i. Jag tycker att julen är den bästa tiden på året, och dessutom tröttnar jag ganska snabbt efter nyår. Jag behöver lite julstämning nu, när det är så tråkigt och mörkt i november. I helgen har jag till och med hunnit med att baka saffransbullar, och dessutom blir det revben till middag ikväll.
 
/T
Allmänt, Inredning, Jul | |
#1 - - Zaisha <3:

älskar att julpynta. vill gärna börja pynta nu men har lite saker kvar att köpa :) btw, vad mysigt det blev hos dig :)

Svar: Tack! Vad snällt skrivet :)
Tessan

Upp