Nya intressen

För ungefär en månad sedan började jag med någonting som jag velat göra sedan jag hörde om det för första gången: geocaching! I all korthet är det som en blandning mellan orientering och skattjakt där man letar små burkar som finns gömda på massor av olika platser. Kanske till och med nära dig?
 
Man kan ju fråga sig varför jag inte börjat tidigare, om jag nu varit intresserad av att prova på detta så länge. Jag har faktiskt försökt, men inte lyckats med inloggning i app och att skapa profil tidigare, och kunde ordna det först sedan min syster hjälpt mig att komma igång. Kanske var det lika bra att jag väntade med att börja, för ärligt talat har jag blivit helt besatt. Känslan när man hittar en sån här liten skatt, även om det bara är lite papper och plast, är svårslagen. Himla kul, faktiskt! Ni som är bekanta med geocaching vet säkert vad jag menar. Ni andra... kanske borde ni också prova på?
 
Såhär kan en liten ask, eller cache, se ut. Gömda på alla möjliga luriga ställen och med en pappersremsa där man signerar med namn och datum.
 
 
 I mitt fönster har plötsligt min hibiskus fått liv och energi. Den fick jag förra året av Elin, och den har haft knoppar en längre tid utan att någonting hänt. Men nu! Nu har det kommit fem blommor på ett par veckor. Så stora och fina att de nästan blockerar insynen.
 

Nu börjar allt dra ihop sig. Läsåret har inte många dagar kvar, och snart är det juni. I helgen sätts terminsbetygen, och nu till våren är det ännu fler betyg som ska sättas än i höstas. Trots det känns det som att läget är under kontroll, i vart fall från och med idag. Nu är jag i fas med arbetsbördan, betygen har jag börjat knappa in och till och med höstterminens grovplanering i SO är mer än ett fragment i mitt huvud (det finns faktiskt nedskrivet i korta ordalag!). 
 
 
Ännu en plats för hemliga gömmor...

Nu lovas bot och bättring här på bloggen, men precis som jag nämnt tidigare så finns det en gräns för vad man kan skriva när ens dagar bara kretsar kring jobb och bilkörning. :)
 
/tessan
Allmänt | |
Upp