Det lilla pynt jag har...

 
När jag flyttade från Kallebäck till Lunden försvann allt mitt påskpynt spårlöst, och förra året blev jag så grinig över att det var borta att jag struntade helt i att påskpynta. Trots att jag i år inte ska vara hemma i påsk känner jag nu att jag kan gå vidare i livet och kosta på mig lite nytt pynt. Det är bara att börja reka runt i butiker och på loppisar efter fina, trivsamma och färgglada ting att ställa fram.
 
Det lilla pynt jag har i skrivande stund är ett gäng fjädrar, ett par påskägg och några dekorativa små ägg i gult och grönt. Men tillsammans med en stor blandbukett av vita tulpaner och påskliljor tycker jag ändå att det blir stämningsfullt i köket. Hur resten av lägenheten ska matchas är en annan sak... 
 
 
I helgen har vi äntligen varit på landet igen. Det var faktiskt länge sedan sist, och trots att det var blandat väder så är det roligare med mulet på landet än hemma. Redan på fredag återvänder jag dit, så snart jag vaknat. Då är det dags att fira påsk tillsammans med Christin och vovven Cezar, som jag ska passa. 
 
/Therese
 
Allmänt | |
#1 - - angelicasvarld.blogg.se:

Jätte gulligt! Mysigt att få pynta lite!

Svar: Tack! =)
Tessan

Upp