Ta tillvara på tillvaron?

Så var det färdigarbetat för mig och jag kan njuta av sex veckors semester. Ingen kan säga att de inte är välförtjänta. Herregud vad jag har slitit. Nu ska jag ta mig an lagom utmanande bestyr, de flesta av dem relaterade till livet här på landet.

Första lediga dagen har J och jag flackat runt i affärer och gjort diverse inköp. Det tog en stor del av dagen. Vi var alla i familjen inställda på att få besök från Tyskland, men det blev inte riktigt som vi trodde... 


Istället för att komma under dagen på fredagen och stanna över helgen kom de klockan sju på morgonen. Jag hade precis vaknat och upptäckte den tyska Volvobilen ögonblicket innan de steg ur. Kläderna kastades på och jag försökte febrilt kommunicera med de icke engelsktalande gästerna på knackig tyska, samtidigt som jag började bli sen till jobbet. 

När jag lämnat dem att utforska tomten ett ögonblick hörde jag plötsligt hur de klev in i bilen, startade den och försvann - och de har fortfarande inte kommit tillbaka! Vart tog de vägen och vad hände? Vi väntar oss halvt om halvt att de kommer tillbaka, men jag måste ha missat något när jag småpratade med dem... Konstigt. 


Ikväll tar vi tillvara på det som växer omkring oss. Det blir pasta och köttfärssås med färska örter. Det blev en bukett med persilja och basilika, och en stor näve timjan, ruccola och oregano. 



/Tessan 
| |
Upp