Sommarprat och sluttamp

Idag svängde jag förbi Mölndals bibliotek för första gången på länge. Jag växte ju upp i Mölndal så det biblioteket är välbekant och faktiskt välsorterat, och även om Härlandas ligger nära så valde jag att åka till Mölndal istället. Nu fick jag lånat på mig en liten skara böcker och ljudböcker som jag ser fram emot att läsa och lyssna på. I sommar ska jag verkligen läsa järnet. Jag ser framför mig hur jag ligger i solen på landet med ett glas rosé och en bra bok. Dit ska jag, men först ska jag få ledigt.
 
12 dagar kvar att jobba. Herregud. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska orka. Jag önskar att jag varit schysst nog mot mig själv och gett mig själv ledigt i de veckor jag faktiskt arbetat in, men det är ju inte riktigt så jag fungerar. Jag inbillar mig att det blir bättre nästa år. Nu hoppas jag att de kommande veckorna blir fina, så att man kan njuta av sol och värme. Då blir allt lite bättre.
 
 
Snart är det dags för både midsommar och årets sommarpratare! Jag kommer inte att lyssna på alla, men hoppas kunna lyssna på Lena Olin, David Batra, Clara Henry, Georgios Karpathakis, Kenneth Macartney, Edvard Moser, Hédi Fried, Herman Geijer, Leila Lindholm, Sanna Lundell, Arkan Asaad, Syster Karin, Zara Larsson, Magdalena Gerger och förstås Fredrik Reinfeldt! Tack och lov för podden, där man kan välja precis när man vill lyssna. Vilka sommarpratare vill ni höra på i sommar? Eller vill ni lyssna på någon alls?
 
/Therese
Allmänt | |
Upp