Armbandsur och Hasse

Nerbäddad i en sval säng på landet med regnet smattrande mot utsidan hade jag tänkt skriva om hur mysigt jag har det, men när jag precis skulle lägga mig tillrätta så låg det en riktigt vidrig spindel på kudden intill mig. Jag har ingen spindelfobi, men vill inte sova med dem, och den här hade en sådan äcklig, liksom sprickfärdig, bakkropp och var ganska stor. Så den bragte jag om livet med det tillhygge som fanns inom räckhåll: mitt armbandsur. Nu är det ganska mysigt igen, men det kan ju komma hämndlystna kamrater till Assar,  så jag håller lite koll...


Idag har jag, som många andra, sett bröllopet på tv. Fint och intressant, speciellt alla reportage från de olika förberedelser som gjorts. Vilket jobb! Jag har också följt rapporterna från mordet på flickan Lisa i Kinnekulle... För jävligt, rent ut sagt. Hoppas att det är rätt personer som anhållits så att saken snabbt kan klaras upp. 


Jordgubbarna här på landet har råkat ut för antingen herr Bambi eller Hasse Hare, men han har bara ätit bladen (och Berits rosor) så med lite sol och värme i veckan så kanske jag kan bjuda på hemodlade gubbar till midsommar. Men då får det här hällregnet sluta! 

/T
| |
#1 - - Robex Lundgren:

fin bild

Upp