Veckoslut igen

Igår firade vi min mamma, som fyllt 60 under veckan, med fest hos henne. Släkt och vänner var på plats, och Emma och jag hade på förhand ringt och samlat ihop pengar från de flesta på festen. Hon har önskat sig ett växthus länge, och fick, om inte ett växthus så åtminstone en bra start. Gåvan var en present i form av ett minidrivhus i metall från Plantagen med passande innehåll.

Det blir många bilder på djur och insekter i hand, men det dyker hela tiden upp nya djur här ute på landet. Det senaste var en ilsken huggorm bortom tomten, som vi såg under årets första svamptur. Det blev en del gula från skogen och mitt hemliga ställe. 

Även jordgubbarna frodas under nätet jag köpte på Jula. Inga fler kaniner, men å andra sidan har sniglarna tagit några av de röda bären. 

Nu har vi moster och hennes man på besök. Veckan är tydligen slut. Sommaren skyndar bort tyvärr, och jag saknar riktigt fint väder. Det kommer säkert i augusti, säger alla. Men är man inte ledig så är det inte mycket till tröst.

Alma är glad åtminstone, och på fredag fyller Jonas trettio år. 

/T
| |
Upp