På tur bland slott och skogspartier

Jag har varit i stan ett par dagar, och Jonas har varit en tur i Danmark. Jag har passat på att träffa två av de bästa väninnorna Jola och Elin. Elin och jag sågs även idag. Det brukar av någon anledning alltid bli så, att när vi väl setts en gång så ses vi fler gånger direkt efter. Idag åkte vi ut till Gunnebo Slott för en långpromenad med geocaching och fikapaus i solen. Det blev sex loggade burkar och två som inte gick att hitta.
 
 
 
Uppvuxen i Mölndal som jag är så har jag varit många gånger i Gunnebo och sett slottet från alla vinklar och vrår, men det är alltid otroligt välskött och vackert och tål att besökas flera gånger om. Dofterna från kryddträdgården var så stark att man nästan blev mätt bara på doften, och saften vi köpte var hemgjord jordgubbssaft med mynta i - en ganska lyckad kombo.
 
 Någon hade gått ur sina skor.
 
 
 
Ikväll återvänder vi ut till Stenshult. Imorgon är det ett födelsedagsbarn på går'n, och det ska firas i all blygsamhet med god mat, ett fåtal gäster och förhoppningsvis fint väder. Kanske har det mognat fler av mina gubbar? Det kommer en och annan sporadiskt ur mitt nya lilla land.
 
/T 
Allmänt | |
Upp