Onsdag med utflykt

 
 
Nu har jag äntligen på riktigt kunnat sovra och greja med bilder från sommaren. Jag har fått lagt upp en del ändå på bloggen, men det har varit svårt och tidsödande att skriva på mobilen. Jag skriver fel hela, hela tiden och bilderna hamnar lite var de vill. Så nu har jag möjlighet att verkligen göra kollage och lägga upp innehållsrika inlägg.
 
Vi hade en riktigt mysig utflykt i onsdags på landet. Vädret bjöd på ömsom uppehåll, ömsom skurar, så vi klädde oss för en långtur i skogen, för att återigen se om vi kunde hitta de två grottorna som finns en bit från sommarstugan. Varken pappa eller Berit hade sett dem, åtminstone inte båda två. Turen bjöd på kantareller och blåbär, och visst hittade vi grottorna igen. Vi hade även med oss macka, kaffe och en liten jäger, som vi avnjöt på en sten, draperad av mossa och blåbärsris.
 
 En dansk halvvilde i ett jakttorn iakttogs skeptiskt av den gulskimrande Cezar.
 
 Någon var väldigt sugen på min matsäck. Lilla Almisen...
 
 
Också denna gång gick det att se spår av vildsvin, men som tur var mötte vi dem inte. Det ska tydligen bo en familj svin i trakterna, och de grisar verkligen ner och förstör ängar och skogspartier där de gått fram. De är antagligen skygga och håller sig undan, men det är lite läskigt att ha dem så nära inpå. Ett möte med älg kan jag hantera, men en ilsken sugga...? Det vet jag inte om jag min blåsa hade klarat av.
 
/T
Allmänt | |
Upp