En ny, ledig onsdag

Trots att klockan är över midnatt så är det kokhett hemma i husen här på landet. Det har varit några riktigt sköna dagar det senaste, och jag hoppas att värmen stannar kvar!



Igår åkte vi iväg mot Sätila för en båttur på sjön Lygnern. Båten man åker med är en ny version av en båt som körde över sjön redan på 1800-talet, Isa af Lygnern.




Det blev en mysig tur, med mycket sol. Kaptenen var av någon anledning 45 minuter sen, så vi väntade en god stund medan solen grillade oss ovanifrån. På bilden ovan kommer kaptenen i flaket på en flakmoppe. Det var nästan lite dråpligt och jag skrattade mer eller mindre diskret åt åsynen.


Båten tog oss till foten av Ramhultafallet, som enligt guiden är södra Sveriges längsta vattenfall.


Den kanske allra största baksidan med sommaren illustreras här med min baksida: myggen. Jag blir tokig av alla bett och får stora, vidriga blemmor där de sugit blodet ur mig. Och när jag väl blivit biten så slutar inte klådan på flera veckor. Myggen älskar mig, och hela min kropp avskyr dem. Igår fick jag vad som snabbt såg ut som en extra bröstvårta på ryggen...

/Tessays 
| |
Upp