I Karlsborg

Igår körde jag upp till min syster med familj i Karlsborg. Hon bjöd på riktigt god teriyakikyckling igår och idag har vi inlett dagen med en tur ut i solen och snön tillsammans med Alma. Vi åkte upp till en gammal övergiven fästning och en utsiktspunkt som kallas Vaberget.
 
Snöhund.
 
 
Iskristaller fanns det gott om inne i fästningsgången. Snön låg djup. Ingen hade varit härinne på ett bra tag, såg det ut som.
 
 
 
Bottensjön har tjock is. Vi såg människor nere på isen som pimpelfiskade. Bakom Bottensjön ligger Vättern, som fortfarande har öppet vatten. Mellan sjöarna ligger Karlsborg, Sveriges "Reservhuvudstad".
 

Här stannar jag ända till på tisdag. Jag har sportlov hela nästa vecka, vilket ska bli så vansinnigt skönt. Jag hoppas kunna jobba ikapp en del av det jag inte hunnit i veckan samtidigt som jag ska försöka sova ut ordentligt. Jag hoppas att vädret fortsätter att vara fint. Jag vet inte vart jag tar vägen om det blir snålblåst och snöblandat regn hela nästa vecka...
 
/t
Allmänt | |
Upp