Februarifräscht

 
Jag kom hem från Karlsborg igår efter en körning som kändes mycket lång, men som till största delen skedde i en fantastisk solnedgång. Med solnedgången i väster, alltså framför mig, rullade milen på - och eftersom jag hela tiden körde västerut så drog solnedgången ut på tiden. Det kändes som att tiden stod still där jag körde på E20 mellan Skara och Göteborg. Vackert som få i alla tänkbara färger på himlen, men av naturliga skäl blev det inga bilder.
 
 
 
I Karlsborg (, Tibro, och Skövde) hann jag fynda ordentligt. Emma och jag avslutade visiten med att äta sushi och sedan besöka inredningsbutiker och loppisen i trakten. Det fanns så mycket fint! Jag fyndade den stora tulpanvasen i glas och den lilla inredningslådan med ljus på. Efter en liten putsning blänkte den bra, och extra glad är jag för den lilla dörren, som gör att man kan byta ut vad som skall ligga därinne beroende på årstid, humör eller vad man nu är sugen på. Eftersom jag höll på att beskära min murgröna så passade jag på att slänga in några av bladen. 
 
 
I Mölltorp köpte jag mitt livs första kornettblomma. Kanske är den en lite tantig blomma, men jag tycker att den är himla fin med sina stänglade blommor och långa, gröna blad. Jag hoppas att den ska trivas i köksfönstret. 
 
Jag har även, som ni kan se, fortfarande en paprika på gång. Den växer så sakteliga, men nu ska den snart skördas så att den inte stjäl mer energi av plantan. Det har varit en hård vinter för mina chili- och paprikaplantor, som blev angripna av ohyra och sedan blev lämnade vind för våg under våra längre turer till landet. Nu hoppas jag på en nytändning, både för dem och mig själv. Som bevis på det har jag sått nya små ämnen från min alldeles egna chilifrukt. 
 
 
För övrigt går sportlovet med rasande fart. Bara två lediga dagar återstår, och fortfarande har jag en del jobb att ta itu med. Det blir nog antagligen så att man först blir ledig på riktigt någon gång under sommaren. Jag tänker lite att bara jag får lov att vara frisk så ska nog månaderna skena förbi, så att jag plötsligt befinner mig i juli månad med ett glas rosé i ena handen, solbrillor på näsan och en bra bok i andra.
 
/tessan
Allmänt, Grönska, Inredning | |
Upp