Lördags-eskapader

 
 
Då var ännu en vecka slut. Nu börjar allt dra ihop sig så smått, och jag njuter av att skräddarsy mina dagar helt efter mina intressen. Jonas är i Danmark för att spela in en kortfilm, och jag tillbringar mina dagar med att geocacha i skogen, ligga diagonalt i sängen och sova med utsträckta lemmar, baka och se på film. Jag har sett samtliga Harry Potter-filmer igen och har nog mest av allt lust att sluka böckerna än en gång.
 
 
Brant stigning. 
 
Igår blev det några timmar på Safjället, som jag ofta var ute på när jag bodde i Mölndal. Det blev en lång tur på drygt tre timmar, men i min iver att hitta små plastburkar på gömställen försvann omdömet ett par gånger, och det blev väldigt brant när jag försökte ta mig fram uppför och nerför bergssidorna. Tillslut var jag helt slut, och då ringde Christin som en ängel från ovan och frågade om jag ville dricka rosévin på hennes balkong och äta middag. Det blev en riktigt bra avslutning på en intensiv dag. 
 
 
Förresten. Någonting som alltid får mig att bli gråtmild är duktiga djur, särskilt hundar. Idag såg jag en bildserie och videoklipp på hur man använder sig av Newfoundlandhundar vid räddningsuppdrag hos italienska kustbevakningen. Så duktiga vovvar! Om jag skulle vara i sjönöd någon gång så hade jag velat bli räddad av en sådan. Kolla in dem: Bilder
 
 
 
/T
Allmänt | |
Upp