En födelsedag i augusti

Jag har så fina människor omkring mig. Det är inte klokt. I fredags fyllde jag år och vi blev hela tio stycken som mötte upp på Göteborg Wok för en mycket mysig kväll. Jag fick verkligen känna mig som ett födelsedagsbarn, tack vare fina presenter och framförallt härliga, glada vänner. Tack!
 
 
 
 
 
Dagen (och kvällen) blev relativt lugn, eftersom jag började jobba i stallet dagen därpå. Det kändes precis lagom avancerat. Ingen mat som behövde lagas, inga tårtor eller bakverk som skulle dekoreras och bakas - och framförallt ingen disk och städning efteråt. 
 
På begäran (läs: tjat från min sida) gick jag och Jonas och geocachade i Gårda innan vi mötte upp de andra på restaurangen. Det blev några magnetiska microcacher på enkla ställen som snabbt kunde signeras, men lika glad för det var jag. Jag tycker att det är fanastiskt kul, och jag njuter verkligen av att kunna se på kartan i appen och se hur mina tagna cacher bara blir fler och fler runt omkring Göteborg med omnejd. 
 
 
 
Av en ren slump sprang Jonas och jag på ett happening i Mölndalsån, mellan Svenska Mässan och Ullevi. Dussintals gummibåtar med glada människor i, som flöt runt i härlig sommardekadens. Det kastades bollar, spelades musik, solades och dracks öl. Stämningen var otroligt. Fantastiskt! Blir det av igen nästa år så ska jag banne mig komma i en gummibåt, jag också. Om inte får jag väl flyta runt där själv.
 
 
Jag fick en massa fint, bland annat spelkort med baksida av Carl Larsson-motiv och kungar, adelsmän och drottningar på de klädda korten. Sigismund och Christian II var jokrar. Tack igen, Christin! Någonting annat som jag saknat en längre tid i köket var en stavmixer, och det hade Jonas köpt. Den kunde allt möjligt intressant. Jag ser fram emot att testa den, kanske redan ikväll.
 
Imorgon börjar höstterminen igen. Jag har på känn att hösten -15 blir bra.
 
/tess
Allmänt | |
#1 - - Natalie:

Grattis i efterskott :)

Svar: Tackar!
Tessan

Upp