Tisdag till torsdag

Så var tiden på landet över för den här gången, och vi är installerade hemma. Ett väl tilltaget berg av smutstvätt är vad jag ska roa mig med imorgon, samtidigt som jag ska förbereda hemma för att ta emot ett gäng av mina gladaste favoritttanter på årets första bokcirkelmöte. Den har legat lite på is det senaste, men nu gör vi en uppryckning. Det ska bli kul att träffa så många favoriter på en och samma gång. Jag blir alldeles förväntansfull.
 
 
Gårdagen blev händelserik. Sedan jag avlämnat vovven tog jag mig in till stan där jag mötte upp min mamma och syster. Vi skulle på Kristina från Duvemåla, som jag längtat så efter att se och som jag avundats alla som sett. Det var en otroligt bra föreställning. Inte ett öga var torrt på mig. Tyvärr fick föreställningen avbrytas mitt i på grund av ett akut sjukdomsfall i publiken, men tillslut fick vi sett hela musikalen, även om jag tyckte att lite av magin försvann i och med avbrottet. Helt förståeligt, och otroligt proffsigt av artisterna/skådespelarna att komma igen på ett så bra sätt. Nu bara måste jag läsa om böckerna om Karl-Oscar och Kristina!
 
Också idag har det varit full rulle. Att ha påsklov är ju helt fantastiskt. Jag tror inte att jag njutit av en ledighet såhär mycket på flera år. Det är välförtjänt ledighet, betald ledighet för timmar av slit som jag nu ägnar åt att bara göra trevligheter. Jag kan faktiskt unna mig själv att vara ledig, vädret är fint och jag har haft massor att göra. Att sitta och rulla tummarna är ingenting för mig, inte ens när jag faktiskt får lov till det.
 
 
 
Vi mötte flera paddor de sista dagarna på landet. Bland annat den här i skogen. Fin, va?
 
För övrigt tog jag min första fästing igår i mitt knäveck. Hatar de jävlarna, men tröstar mig med att jag är vaccinerad mot TBE. Fästingår i år? Hoppas inte!
/therese
 
Allmänt | |
Upp