Jag simmar som en galning och färdas fort, fort fram över vattenytan.

Hej bloggen.
Du har blivit eftersatt, och det är synd. Jag trivs ju med att skriva, och vill mer än gärna vara en källa till förströelse för er som läser. Nu har veckorna som gått varit så vansinnigt fullspäckade att jag inte känt att jag haft tid eller möjlighet att skriva. Ikväll hade min lärarkollega Eva och jag vår näst sista kväll med utvecklingssamtal för våra 29 plantor, så snart (!) hoppas jag att mina kvällar blir mindre späckade. 
 
Många kollegor frågar mig hur det går och hur det känns. Då brukar jag säga ungefär att det känns som att jag simmar som en galning, men att det ändå inte känns som att jag håller på att drunkna. Jag simmar fort som attan, och får liksom lära mig att bli en riktigt duktig simmare i farten. 
 
Här hemma sker det både mycket och lite på samma gång. Förutom ny bil så finns det mer som ska, eller kanske snarare förhoppningsvis kommer att, hända framöver. Nu har vi båda varit förkylda och nästan tillfrisknat helt, så snart nog kommer energidepåerna att fyllas upp till normalnivån igen. Vår fantastiska Tassimo hjälper till att sprida vardagspepp. Jonas är helt tokig i den, trots att han inte dricker kaffe, och köper hem precis allt som passar i maskinen. Det betyder att vi har ungefär femton olika sorters kaffe, latte, te och choklad att välja mellan. Ikväll ska jag se premiären av Bonde söker fru med en kopp Latte Macchiatio Caramel i näven.
 
 
 
 /t
Allmänt | |
#1 - - Amanda-fotoblogg:

Åh va fin blogg och design du har! Det är verkligen bloggar som din som man vill följa! :) Kramis

Svar: Vad du är gullig! Tack, vad glad jag blir =)
Tessan

Upp