Grönt på brädet

Det händer faktiskt ett och annat i min lilla lägenhetsträdgård. Det blommar som bara den bland mina hemmaodlade paprika- och chiliplantor. Små näpna, vita blommor där nya dyker upp nästan dagligen. Jag planterade även nya små frön från en köpt chili på Ica. Kul som bara den!
 
 Förutom en ny bil så har jag denna veckan också unnat mig en liten rosbukett att ha på bordet i köket. 
 
 Allra, allra gladast är jag emellertid för min största chiliplanta, som nu börjat bära frukt. Frukten är nästan som min tumme i storlek vid det här laget, och jag vaktar på den värre än en hönsmamma. Om någonting skulle ske med den plantan så vet jag inte vart jag tar vägen. Ny jord, vatten, omsorg, daltande och näring. Jag. Måste. Få. Smaka. På. Egenodlad. Chili. 
 
/tessan
Allmänt, Grönska | |
#1 - - Niles:

Åh vad underbart! Älskar när blommorna inte bara är gröna men börjar att få lite blommor! Häftigt med chiliplantan!

Upp