Vad är det för ett jävla sätt?!

Jag trodde att det var jag som blev grinigare och grinigare, men idag rann bägaren över. Hur är folk funtade?! De senaste dagarna har jag sett, hört och upplevt saker som fått mig att nästan börja hata människor. Valet, där högerextrema och idioter nu skall besluta om stort och smått i våra liv; nyheter om djur som blir ihjälslagna för nöjes skull med påkar; extremt dålig, och farlig, bilkörning på E20:an; och nu till sist någon som lämnat en halv lägenhet i vårt 10 kvm stora soprum.
 
Jag trodde inte att det var sant när jag öppnade dörren. Två sängar, en flyttlåda med grejer för hund, en dammsugare, allsköns skräp och en platt-tv från LG. Den här männskan som har lämnat allt i soprummet, tror hen (misstänker dock en kvinna) att allt försvinner så fort det hamnar i soprummet? Att det sker någon slags magi, och att soprummet är någon slags portal till Narnia, och att det därmed är okej att lämna hela sin boning där? Illa valt avfall har jag sett många gånger, men det här tar fanimej priset. Allt det här trängs med horder av flugor och annat skräp, som faktiskt hör hemma där.
 
Var kommer nonchalansen ifrån? Vad är det som gjort att människor idag kan skita i att rösta, eller lägger sin röst på partier som för en smutsig agenda? Hur kan man, med gott samvete, bara lämna efter sig en sådan oreda? Är det den människotypen som odlats i 2000-talets dekadens och lata tillvaro? 
 
 
Hur kan man komma undan med ett sånt här beteende?! 
 
/T
Allmänt | |
#1 - - Monica:

Trodde man slängde eller tog med sig sin skit när man flyttade :P

Svar: Nej, det försvinner på magiskt vis i vårt Narnia-soprum!
Tessan

Upp