Vad väljer man?

Flera morgnar har både jag och DF vaknat med oerhört torra halsar och kliande ögon, och det beror med största sannolikhet på att luften i min lägenhet är så oerhört torr. Att köpa en luftfuktare är inte direkt någonting som jag är supersugen på, så jag googlade runt på lite husmorsknep och har istället ställt ut vattenkärl lite här och var i lägenheten. Och om man ändå måste ha vatten framme, så varför inte försöka att göra det lite fint?
 
Jag letade fram några burkar med lock, en liten flaska med guldkork och gjorde ett litet vattenbad med halvtrista rosenblad från förra veckans bukett, som efter flera dagars fin blomning börjar krokna en aning. Blombladen gör att det plötsligt börjat luktar väldigt gott i köket =). Om det nu fungerar återstår att se, men varför köpa något dyrt och fult när man kanske kan lösa det hemma, och helt gratis?
 
På min dagordning för torsdagen står dels digitala föreläsningar och tvättid, och dels skall jag försöka att både skriva en inlämningsuppgift till imorgon och göra scheman över vad som skall gås igenom med mina elevklasser, som jag träffar redan på måndag. Samtidigt är jag lite ynklig med magknip och huvudvärk, så jag går mest runt i lägenheten som en osalig och självömkande ande och längtar efter choklad och en varm filt. Någonting mer som jag längtar efter är ett mini-drivhus. Valet står mellan Plantagens i trä (som är jättefint) eller IKEA:s i metall, som är billigare och med uppfällbara fönster ovanpå. Vad väljer man?!
 
 
 
Rosenblad i rosenbad.
 
 
/tessays.blogg.se/
Allmänt, Inredning | |
#1 - - Fanny:

Kannan är verkligen superfin! :)

Svar: Tack! Den är fyndad på loppis för en femma, så den är jag glad för :)
Tessan

#2 - - Ewelina - modell:

snyggt!

KRAM
Ewelina

Svar: Tack snälla! ^^
Tessan

Upp